Räksoppa!!

publicerat i Allmänt;

Eftermiddagen har spenderat med min bror som kom över för att låna datorn och busa med Leia. Tog en sväng upp till Ica Maxi för att handla då kylen ekade tomt. Står som vanligt och gräver vid bananerna för att hitta några som inte är allt för gröna. Först och främst för att de är lättare för Leia att äta och för mig att mosa. Sen tycker inte jag om när bananerna är gröna utan de får gärna var lite brunprickiga för då är de som godast!! Nåväl åter tillbaka i bananhyllan. Väl när jag står och gräver ser jag att de säljer "bananer med skönhetsfläckar" för halva priset. Glädje blir total och den är knappt bruna utan bara några få prickar, alltså perfekta!! Tycker fler affärer borde ta efter det istället för att slänga bananerna när de börjar bli lite prickiga för kan tänka mig att de är fler småbarns föräldrar som föredrar bananerna lite mer mogna till sina barn.

Väl hemma tvär slocknade Leia i min famn så fort jag fick upp henne ur blibarnstolen. Lillstumpan var helt slut efter allt bus med morbror och shopping på Maxi. Mats gled in idag strax efter halv sju då han vart på kurs efter jobbet. Maten var förberdd så vi gjorde de sista tillsammans. Räksoppa med vitlöksbröd blev det. Så j*vla sjukt gott är det. Har hittat ett super recept på räksoppa på recept.nu. Där söker ni antingen på räksoppa eller på Per Morberg.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida:

Tack för recept-tipset! Sånt är alltid bra! =)

2:a kommentar, skriven , av Ida igen:

Du, jag hittar inte det där receptet. Du får hemskt gärna länka över det om du har tid.. Antingen här eller på facebook! Puss

Kommentera inlägget här :