Sjukstuga

publicerat i Allmänt;

Här hemma har vi legat sjuka sen i tisdagskväll. Mats är såklart den som mår sämst (dödsjuk engligt han). JAg har bara varit hänig och haft feber men de räcker gott och väl när man har en liten tjej att ta hand om. Leia är bara snorig men inget som stör henne. Hon far runt som vanligt och river överallt.

Idag skulle vi gått iväg på baby-sång på Kulturskolan men fick hoppa det, tråkigt men inget man kan göra något åt. Vi sattnar på att ta oss dit nästa vecka istället. Men vi var endå tvungna att ta oss ut idag då kylskåpet ekade tomt och Leia inte hade någon välling kvar. Både jag och Mats var helt slut efter att ha varit iväg så nu är de vila resten av dagen som gäller. Har kokat lite fruktpuré av päron från trädgården och äpplen från mammas trädgård till Leia. Hon tycker det är så gott! Så ska koka mer när jag känner mig bättre och frysa in. Bra att ha både på gröten och som lite mellanmål.

Nu blir de en kopp te och en smörgås för mig.



Mitt favorit te när jag var gravid och som forfarande smakar ljuvigt!

Kommentera inlägget här :