Barn med cancer

publicerat i Allmänt;

För drygt en timme sen satt jag och tittade på ett avsnitt av Barn med cancer. De han knappt börja så rann tårarna ner för kinderna. De gör ont i hela mig att se barnen så sjuka. Här hemma sitter man och klagar på en jävla förkylning som går över innom en vecka. Nej skäms på mig säger jag bara. Tänk på hur bra jag har det som har fått en så glad och frisk liten flicka! Sen vet man aldrig vad som händer men hoppas att vi aldrig behöver gå igenom det. FÖr tankarna finns där, tänk om Leia skulle få cancer. Hur skulle jag ta det, hur skulle Leia må och fram för allt skulle hon klara sig.

De som glädjer mig är att barnen endå har en sån styrka och livsglädje. Att så sjuka barn kan känna hopp och njuta av livet gör mig så glad trotts den svåra tiden de har haft eller kommer att genomgå.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin & Prinsessan:

Men tack för dina fina ord! Värmer att höra att du gillar min blogg.

Och visst är det underbart med vänner och den relationen man kan bygga tillsammans!



Kram!

Kommentera inlägget här :