Trevlig Fredag!

publicerat i Allmänt;

Mats klocka ringde vid halv sju i morse och jag brukar då kunna somna om och sova till halv nio men inte i morse. Var klarvaken men låg ändå kvar för att försöka somna om men nej de gick inte. Så kvar över sju gick jag upp och då satt Mats i hallen och hade inte åkt iväg än. Visade sig att de inte gick att låsa upp bilen med den där elektrongrejen och försöker man med nyckel så går larmet så han fick glatt vänta på att hans mor skulle komma och hämta han ( båda jobbar ute i Vallaskolan som tur är). Det är andra gången på en vecka som detta händer så nu får vi nog ta och lämna in bilen så de får ta en titt på den. Lär väl inte bli billigt direkt. Men de är ju bra om bilen funkar nu när bebisen kan komma när som helst.

Nåväl eftersom jag inte kunde sova så slängde jag ihop en deg för att sedan baka lite rågkakor. Plockade ch fixade samtidigt som jag tittade lite på nyhetsmorgon.
Vid halv tolv så kom Maria över för att ta en liten titt på hur vi bor innan vi åkte tillsammas bort till vattengympan. Tycker det är jättekul att vi är två stycken som ska ha barn samtidigt ( Jag BF 6 feb och Maria i mitten på Mars) på jobbet!
Kändes så skönt att komma iväg och få röra sig lite och träffa andra. Blir lätt lite segt att gå hemma nu, visst finns ju massor med saker man kan göra hemma men det är svårt att ta för sig också. Sen har jag ingen lust att hålla på och plocka och städa varje dag heller när de är som ogjort så fort Mats kommer hem och börjar renovera.

Var sen iväg ner på stan och mötte upp min moster som kom med tåget från V-ås. Blev en fika på stan medans mamma och Bosse fortfarande jobbade. Kära lillebror kom och höll oss sällskap och sen så var han snäll och skjusade hem sig höggravid syster!

Nu inväntar vi att bastun ska bli varm och sen blir de lite matlagning och let´s dance här hemma!

Kommentera inlägget här :