v 40

publicerat i Allmänt;

Ja idag går vi ju som sagt in i vecka 40 och ja nu är de inte långt kvar tills vi har våran skatt här hos oss. Nu när man tittar tillbaka så har ju tiden gått i ett rasande tempo fram till denna vecka. Men minns de som i går när jag satt hemma hos Emma på ballkongen första veckan i Juni och drack en te och sa att min mens var några dagar sen. Emma sa på en gång att hon trodde jag var gravid och jag nästa bara lät de gå in genom ena örat och ut ur de andra. Men Emma vart mer och mer övertygad då jag hade en liten Diva ( emmas hund) som inte ville släppa siktet från mig och ville bara ligga ihopkurad på min mage. Vilket tydligen var ett ganska så starkt tecken på att jag kunde vara gravid då hunden oftast känner sånt.
Så 6 juni gjorde jag och Mats ett G-test och ja där stod de ju klart och tydligt GRAVID.
Vi räknade snabbt ut på familjelivs hemsida att bebisen skulle vara beräknad till februari och då kändes de som om de skulle dröja en evighet tills februari men som vi helt plötsligt har framför oss.


Jag mår mycket bra för tillfället trotts att jag inte sover ordentligt på nätterna. Har börjat fått mer molande värk och känner nu mer tryck neråt. Tror även att den så kallade slemproppen håller på och lossnar. Får hoppas på att de göra att de drar igång snart. Har även märkt av att jag inte går framåt längre utan mer vaggar vilket också är ett tydligt tecken på att de börjart närma sig. Men ska inte roppa hej än då jag lika väl kan få gå två veckor till så.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna - Mamma till Lowa:

Ja det känns helrätt med en fondvägg, och som du säger är det lätt att göra om ifall vi (eller Lowa) skulle tröttna när hon blir äldre. Ska ta med mig sambon upp till Colorama någon dag för att kika på deras rea (och de som inte är rea). Ja jag såg också i reklambladet att de sålde sånt på Ica maxi. Är ju ett alternativ om vi inte hittar det vi söker.



Oj är du redan i vecka 40`? Har glömt kika in här på bra länge men nu måste jag spara din blogg så jag inte missar bebis ankomst, vilket säkert sker när som. Jag hade sån tur att Lowa ville titta ut 1 dag före BF. Vart tänkte ni föda? STORT lycka till nu :)

Kommentera inlägget här :