V 36

publicerat i Allmänt;

Ja tiden bara springer iväg och idag är det exakt en månad kvar till BF. Känns så spännande men jag är också lite nervös. Tankarna far runt som sjutton i huvudet och nu undrar vi mest om vad läkarna har kommit fram till.

Var i Tisdags på sjukhuset för att göra en röntgen av bäcken. Kom dit vid halv fyra och fick stiga in i ett rum där de fanns två damer. Fick ta av mig byxor och trosor, lägga mig på en "säng" i någon fin grodställning med hela härligheten rakt mot en kamera. Kände mig jävligt obekväm men var ju bara att gilla läget. Tror inte man lär vara så pryd när de väl är dags för en att klämma ut ungen så.
Nå väl de tog två kort i den ställningen sen fick jag ställa mig upp och ha en pinne med en massa kulor på mellan bena, var väl någon form av linjal eller nått och sen var de klart.
Fick även se bebisen på röntgen bilderna och ja den ligger med huvudet neråt och man såg ryggraden, axlar, armar och revbenen. Hur häftigt som helst, kan fortfarande inte fatta att de är en liten bebis som ligger där inne i magen.
Nå väl vi fick inte gå hem fören läkaren hade godkänt bilderna och de såg bra ut så jag behövde inte ta några extra.

Nu väntar vi ivrigt här hemma på att läkaren ska höra av sig så vi vet vad vi ska ställa in oss på. Kejsarsnitt eller "normal" förlossning.

Här har vi lite bilder i veck 36

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av madde:

Oj vad läskig, hoppas du får föda normalt, men tur att de kollar ändå, varför tror de att du inte ska kunna föresten? Är bebisen stor? Hoppas allt e bra annars kramis

2:a kommentar, skriven , av Anna svarar...:

Nej bebisen är inte för stor utan nästa alla på min mors sida har haft tuffa förlossningar och på min mamma konstaterade de att hon hade ett för trångt bäcken. Så hon har inte kunna föda "normalt" Därför så vill vi kolla innan nu så det inte händer något när de väl är dags att föda.

Kommentera inlägget här :