Södertälje

publicerat i Allmänt;

Igår tog vi bilen och åkte till Södertälje och Mats farmor Maj-Lis, en härlig lite krut tant! Bilresan gick segt upp då väglaget var skit och Julius började må illa så fick bli två stopp efter vägen. Tycket jag var mycket skönt då jag kunde passa på att sträcka mig lite och få en nypa friskluft. Har för tillfället väldigt svårt att åka bil då jag också blir lätt illamående och vet inte riktigt hur jag ska sitta. Tycker bara att allt känns obekvämt och att de trycker.

Väl uppe så blev vi bjudna på Potatisgratäng med lamm och grönsaker. Var mycket gott och uppskattat hos oss alla fyra. Ja för vi hade även med Mats bror, Måns också. Dessa syskon kan verkligen äta =) Var sedan efterrätt och sen lite fika på det eller ja eftersom de var farmor Maj-Lis så var de mer sju sorters kakor och bullar, allt gjort på riktigt smör. Jätte gott och ja Mats rensade nästan hela kakfatet!

Kom hem runt fem tiden igår och ja blev ganska så lugnt. Blev lite kvällsmat, var inte någon som var sådär super hungrig men något var vi ju tvugna att äta sen så tog vi alla tre en bastu och sen blev de sängen för lillherren. Han somnade på två röda, helt slut efter en dag av massa ätande och lite bastande.

För oss blev de lite tv med Solsidan som start, så sjukt bra tvserie och sen blev de filmen Piraya. Det var nog den sämsta filmen vi sett. Vi trodde att de skulle vara en läskig film men så var de inte. Vi tyckte mer att de hade fokuserat på allas dessa nakna brudar i filmen.

Nej nu blir det frukost och sen ska jag iväg och klippa mig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Rasmusmagnhild:

Keep up the good work.

Kommentera inlägget här :