Blev en bra lördag till sist

publicerat i Allmänt;

Ja igår kom ju min käre bror och hämtade mig vid 10.30 för att åka till Julita och gratulerar vår kusin. Vi for ut till pappa och eftersom dom skulle mecka bil innan så drog de ut till pappas jobb för att fixa bilen. Pappa sa dock att dom nog inte skulle hinna med att laga allt för de skulle ta en 5-6 timmar. Så Magnus vart vansinnig och jag blev stressad för kl 18.00 skulle vi få matgäster här hemma.

Nå väl jag blev kvar hos pappa och satte mig framför tvn som inte visade ett jävla skit. Farmor kom över efter en timme och höll mig sällskap. Hon satte mig även i lite jobb då de skulle repas upp en stickad tröja, som fan tog hundra år för hon som stickat hade gjort helt fel.

Vid halv två ringde Lena och sa att de gick bra att komma över på lite fika då de kommit hem från Vingåker. Min bror hade ännu inte dykt upp men jag och farmor åkte över endå. Väl där bjöds det på kaffe, kakor och tårta. Kusinen fick sin julklapp igen som jag bytt ut då tröjan var lite för liten först. Helt otroligt va de små liven växer, de har redan storlek L i vuxen och de är 12 respektive 14 år. Båda har ju växt om mig och brorsan för länge sen, helt sjukt långa och välbyggda!

Hade lite sms kontakt men min bror och vid halv tre så var de snart klara, men stressen började krypa sig på mig då jag visst att jag var tvungen att handla lite innan och sen åtminstonde ha börjat med maten innan gästerna kommer. Fick tag i Mats som var iväg och jobbade på handlbollscup och han kunde åka och handla efter fyra.
Vid 16.40 kommer min bror instrampandes hos våra kusiner och jag stressad som satan säger till han att du har till 17.00 på dig att fika sen måste vi åka. Ja vi åkte vid 17.00 men han skulle bara lämna av pappa först och sen bara hämta lite grejor i andra bilen och till råga på allt så glömmer pappa en stock snus i bilen så de vara bara att vända och lämna det. Jag var hemma 17.40 och ja som tur är har jag en helt underbar sambo som kan fixa mat så han hade börjat så jag sprang runt som en yr höna och dukade och tände lite ljus. Men kvällen blev kanon, maten blev jättegod och vi hade en super trevlig kväll tillsammans med Tomas, Sofia och lilla Sigrid!

Kommentera inlägget här :