Äntligen 2011

publicerat i Allmänt;

Uppdateringen är kass men blir nog så för många i dessa tider. Veckan som varit har jag inte gjort ett dugg. Har legat helt urlakad i tre dagar och haft någon form av maginfluensa eller nått. Har mestadels sovit och knappt tagit mig upp ur sängen. Var fortfarnade inte helt återställd på nyårsafton då jag var helt matt i kroppen. Envis som man är så hade jag bestämt mig för att städa hela huset då det av någon underlig anledning förfallit under de dagar jag legat i min koma.

Men fick efter att ha dammsugit halva huset be Mats att göra resten då ryggen knappt orkade hålla mig uppe. Tänk att något så lätt som att dammsugan kan vara så tungt när man är höggravid. Kvällen blev lugn här hemma iallafall. Mats, jag och Julius åt tre-rätters och smällde lite raketer, gick ut vid halv nio och smällde av våra raketer då vi inte visste ifall Julius skulle orka hålla sig uppe till tolvslaget. Kan säga att alla tre var riktigt trötta där ett tag och Julius höll på att somna precis innan tolvslaget. Men han lyckades vara vaken och vi skålade in tolvslaget i ett varsitt glas pommac.

Nu är det äntligen 2011 och 36 dagar kvar till BF. Vi är mycket tacksamma för att bebisen inte ville titta ut tidigare. Så nu har den stora nedräkningen börjat och just nu undrar man var hösten tog vägen.
Jag minns morgonen (söndag 6 juni) då vi bestämt oss för att göra ett g-test. Jag var nog ganska så säker på att det skulle vara ett plus men inte Mats. Nervöst kissade jag på stickan och jag minns att det kunde ta upp till några minuter innan det kanske skulle visa något på den. Men här gick det undan tog nog inte mer en bara några sekunder så visaden den på displayern GRAVID.



Både jag och Mats blev nog lite chockade men väldigt glada.
Veckorna i början gick så segt och man bara längtade tills magen skulle börja växa.
Nu sitter man här i snart vecka 36 med en spakande bebis i magen och bara väntar på att den ska kika ut.

    

UL från vecka 17, Magen som jag då tycket var stor i vecka 18, och sen en bild från vecka 34

Kommentera inlägget här :