Vilken härlig onsdag!

publicerat i Allmänt;

Natten har varit lite tuff då jag haft en del molande värk vilket gjorde att jag låg vaken i en timme och bara vred och vände mig. Men i morse när jag vakna var det som bortblåst vilket var skönt då jag skulle iväg till Bm på besök. Hade tid vid halv nio för ett TUL då sf-måttet har legat lågt de senaste veckorna så Kerstin vill se hur lite den var. Fick en viktuppskattning på 2824g låg på -18% , ligger de under -22% så får man inte åka till Nyköpnig då barnet kan behöva vård för att den är så liten. Men vi har ju redan bestämt oss för E-tuna så för oss hade det inte spelat någon roll.
Mitt Sf-mått hade gått upp med 1 cm idag och låg på 34. Hjärtljuden låg på 135 och Kerstin sa att jag skulle undvika att ligga på rygg nu. Dum som jag var frågade jag inte varför men misstänker att de har med att kroppspulsådern blir klämd och att bebisen inte får tillräckligt med blod pumpat till sig.

Idag känns det verkligen som vår i luften och jag ska snart ta mig ut på en lite längre promenad. Måste passa på och njuta nu medans de är så fint väder för hörde om att de tydligen skulle bli snö och dåligt väder till helgen.  Skulle då inte förvåna mig om bebisen just i de värsta vädret vill titta ut så vi får åka i snigelfart till sjukhuset. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida:

Vad bra att ni fick göra ett TUL så ni fick reda på hur stor bebisen är. 2824 g alltså, inte jättestor men heller inte för liten tycker jag. Lite lagom att klämma ut sådär..hihi.



Det där Kerstin sa om rygg var det jag pratade om igår. Precis som du beskriver så kan kroppspulsådern hamna i kläm vilket kan göra både dig och bebisen illamående. Inte så trevligt. Så det är väl sidorna som gäller för oss några dagar/veckor till framöver! =)



Ha en riktigt bra onsdag! =)



Kram

Kommentera inlägget här :