Härlig helg

publicerat i Allmänt;

De sista dagarna har varit fulla av en massa härligheter. I torsdags så var jag och Ida å handlade till Olles dop. Jag hade erbjudit mig att göra smörgåstårta till de 45 gästerna som skulle komma. Så vi var in på Willy´s och shopppade en massa godsaker till tårtan. Senare på dagen åkte vi ut till mamma i Roltorp för att umgås lite och vi blev även kvar där över natten. På fredagen vart de inte en lugn stund utan det var träff med Hanna på stan för köp av ett superfint kort som hon gjort. Dop present hade vi inte heller inhandlat så det passade vi också på att göra. VÄl hemma så var de bara för mig att dra igång med tårtorna. Smet skulle fixas och sen skulle de läggas ihop så de fick stå och gotta till sig till lördagen. Väl klar med det blev de soffläge resten av kvällen.

Lördagen klev jag upp vid kvart i sju för att börja garnera tårtorna och det tog sin lilla tid runt nio var jag klar med det. Frukost intogs strax där efter och kläder hängdes fram. Insåg då att Leias strumpbyxor som hon skulle ha var borta så vi tog en promenad ner på stan för att fixa det. Väl hemma fixade vi oss och sen for vi ut till Marmorby vid tolv för att leverara tårtorna. Åkte sedan vidare mot Julita och eftersom dopet inte var fören vid två så passade vi på att åka till min farmor för lite fika.

Dopet var jättefint och tjejerna som spelade och sjöng gjorde mig tårögd. Leia skötte sig bra i kyrkan, åt bara lite av kyrkbänken óch skrek bara högt en gång =). Efter dopet åkte vi ut till Marmorby och mumsade tåror och gick tipspromenad. Jag var jätteduktig, hade bara ett enda litet fel. Det belv mycket prat med en massa trevliga människor så vi var inte hemma fröen vid sex tiden på kvällen. Väl hemma så blev mat av Leia och sen begav vi oss till Mattias med barn som bjöd på tacos. Vi var inte hemma fören vid elva tiden på kvällen.

Kommentera inlägget här :