V 29 och kroppsmålning

publicerat i Allmänt;

Helgen har varit ganska så lugn. Fredagen spenderade vi hos Carro och Matti med lite god mat och idol. På lördagsmorgonen så hade jag bestämt mig för att äntligen måla om vår extremt tråkiga och mörka träsäng. Så en sväng till affären för köp av färg  (antikvit) och lite nya penslar. När vi kom hem så fick vi besök av far och farmor som ville ha fika. Jag fick som vanligt stå för kaffet och pappa för fikabrödet som alltid består av minst 5 sorter. Efter besöket fick jag äntligen greppa tag i penseln och börja måla sängen. Fick stryka på två gånger så på söndagen var allt klart och jäklar vad nöjd jag /vi blev. Blev som en helt ny säng och rummet känns mycket ljusare. 

        
Inte våran säng på bilden men färgen    Så här blev sängen efteråt.
Är densamma som var på vår innan      Inte världens bästa bild men den får duga.

Har gått in i vecka 29 nu och nu känns det att kroppen har blivit tyngre och större. Många säger fortfarande att jag är väldigt lite men har endå gått upp 7 kilo och det är mycket på mina 153cm. Men än är det ju 10 veckor kvar så lär nog hinna lägga på mig några kilon till. Hoppas dock på att det inte blir allt för många =)

 

Här är jag nu i vecka 29

Här i veckan som var så hade Mats lite tråkigt då de inte visades nått bra på tv så han tog fram sin konstnärliga sida och målade lite på magen.

                                                         
En koncentrerad Mats                        Så här blev slutresultatet, igen Picasso 
                                                       precis men fint endå =)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Fin mage! Men precis som du säger är den inte särskilt stor ännu. Jag är bara lite mindre och gick nyss in i v 20... Hur ska det här sluta!? ;)

2:a kommentar, skriven , av Anna:

Hehe, ja tänk att det kan vara så olika. Men jag hinner nog lägga på mig lite till innan det är dags för bebisen att titta ut =)

Kommentera inlägget här :