Härliga nätter....

publicerat i Allmänt;

Usch vilken lång dag det har varit idag. Kroppen är trött och sliten även fast jag har hjälp av Lina nu som ska ta över efter mig nu när jag går på havandeskapspenning. Ska den första veckan bara vara och sova ut tänkte jag. Sen ska jag sakta börja förbereda inför julen och såklart inför bebisens ankomst. Idag så har jag kollat runt lite på försäkringskassans hemsida via min e-legitimation och ja det är en jungel men tror jag får ordning på det tillslut.

Ska snart ta och röra mig mot soffan för att avsluta min kväll framför en film och troligtvis somna tio minuter in i den som vanligt. Är så trött nu på kvällarna igen då jag inte får sova ordentlig på nätterna. Vaknar och är kissnödig 1-2 gånger på natten och så fort jag kryper ner i sängen igen för att fortsätta sova så har ju såklart bebisen vaknat. Den far ju runt som sjutton, vänder på sig, trycker lite här och där så får ändra sovställning hela tiden. När jag väl börjar somna så kommer jag på att jag är fan törstig och då kan jag inte somna pga det  för då ligger jag och tänker på hur gått det vore med ett stort glas vatten. Så efter en liten stund trippar jag upp igen och häller i mig ett stort glas vatten och trippar sen tillbaka och hoppas på att bebisen inte vaknat. Hinner knappt lägga ner kroppen i sängen fören de börjar köra runt i magen igen och ja där ligger man helt klarvaken fast ändå skit trött och tänkar, bara två timmar kvar tills jag ska upp och gå till jobbet så försök sov nu. Ja och nog slummrar jag väl till men när klockan ringer 05.40 så känns det knappt som sovit en blund under hela natten.

 

Nu har vi gått in i vecka 31 (30+2)

Kommentera inlägget här :