Mörka november

publicerat i Allmänt;

Mörka november är här och den kan vi gärna hoppa över känns det som. En mellanmånad som bara ger oss mer mörker, regn och kyla. Just nu tycker jag tiden går så sakta i graviditeten och nu börjar jag växa allt mer och mer. Känner att kroppen är trött och sliten och ingen ordentlig sömn får jag heller plus att man dragit på sig en förkylning. Men nu jobbar jag bara lite drygt en månad till sen så blir de till att vila upp sig inför bebisens ankommst.

Helgen närmar sig och vi har inte ett dug inplanerat vilket ibland kan vara superskönt men ibland vill ja bara veta vad jag ska göra. Har så svårt att hitta på något ibland och det känns som att alla är så himla duktiga på att göra saker. Har så svårt att varva ner och bara vara här hemma typ som att sätta sig ner och läsa en bok eller bara kolla på en film. Får sån ångest av att inte ha utnyttjat helgen till max. Men men får hoppas på att man ändrar sig lite när bebisen kommer och att man kanske lär sig koppla av lite och ta dagen som den kommer.  


Kommentera inlägget här :