Magont

publicerat i Allmänt;

Trött och sliten efter en dålig natt med sömn cyklade jag iväg till jobbet. Kändes som detta kunde bli en riktigt fin dag med sol. Ja och sol är de ute och här sitter jag inne och har precis satt mig upp i soffan. Blev inte långvarig på jobbet idag då min magen gjorde så så ont. Visste inte om jag skulle stå, sitta eller ligga ner är smärta. Ska lugna alla nu med att de inte var i bebismagen jag hade ont utan pga av mina härliga järntabletter. Har haft ont från och till sen jag började äta dom och vissa dagar mer och andra dagar mindre. Men idag stog jag inte ut längre, kändes precis som när jag hade gallstensanfall och ja jag är glad att jag lyckade få ihop mat till dagisbarnen. Dock vet jag inte riktigt om soppan blev så bra i smaken men pannkakorna var iallafall hemmagjorda!

Väl hemma så ringde jag BM och pratade lite med henne om tabletterna och de första jag får höra om just tabletterna Nifarex som jag äter så är det väldigt vanligt att man får ont i magen av dom. Så jag fick ett namn på ett par nya som jag ska köpa i morgon efter jobbet. Men blir lite irriterad på att Nifarex är de tabletter BM rekomenderar här i stan även fast de är så pass många som tydligen får ont av dom. Nåväl nu mår jag bra igen och i morgon blir det igen Nifarex till frukost.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennie:

Nej, jag som köpt Niferex också! Fick rekommenderat när jag hade väldigt ont i huvudet i början av graviditeten, men det hjälpte inte. Men jag åt bara en eller två veckor, varannan dag så jag tänkte fortsätta äta dom när järnvärdet sjunker...vilket det ju antagligen lär göra. Vad jäkligt att dom ger magont! Hoppas dom andra tabletterna funkar bättre. Annars fick jag rekommendation härom dagen om att dricka blutsaft istället. Verkar tydligen mycket snabbare än tabletterna.. Men jag vet inte vad BM tycker om det, men ett tips i alla fall!

Kommentera inlägget här :