Helg och bökande bebis

publicerat i Allmänt;

Som vanligt går helgerna i rasande tempo men just den här helgen gör det inte mig ett dugg. För nu är de bara två dagar kvar på jobbet sen så går jag på ledighet =)

I helgen har vi varit duktiga här hemma. Både bak av pepparkakor och lussebullar har hunnits med. Julius och Mats stod för pepparkaksbaket eller ja Julius för Mats tittade typ på och hjälpte till att grädda dom bara. Jag fick äran att baka lussebullar och de blev väl inte världens finaste men så goda och saftiga.

Blev en tur på stan i går med Sofia och lilla Sigrid. Blev inte så mycket köpt utan passade på att titta och hitta lite insperation för de sista julklapparna som ska handlas. För här hemma började vi (läs jag) tidigt att köpa julklappar i år vilket jag nu tycker är superskönt för känner ingen som helst stress över det som man annars gör varje jävla år. Då är man ute dagen innan med alla andra som irrar runt och letar julklappar och de slutar alltid med att de blir jättedyrt och de inte alls blev de man tänkt sig från första början.

Vi åt lite lunch på kvarnen och hade riktigt tur att vi gick dit vid halv tolv för en kvart senare hade nästan hela stan bestämt sig för att luncha där och den kön med en liten Sigrid som var hungrig hade inte varit kul. Maten var supergod och vi blev mycket mätta och belåtna. Efter lunchen blev de några varv till på stan och ja hela tre timmar lyckades vi spendera där nere och jag hade mycket trevligt!

Söndagen har varit lite seg och jag har inte gjort allt för mycket idag vilket har vairt väldigt skönt. Nu sitter jag och Mats i soffan och väntar på att Beck ska börja. Har en lite bebis i magen som bökar runt i vanlig ordning. Har de senaste två veckorna mer och mer gått över till bök, tryck, dragningar i magen en rena sparkar. Ibland känns det som att bebisen ska trycka sig ut genom huden och att ligga på höger sida är helt omöjligt. Bebisen har valt den sidan som sin favorit och så fort jag lägger mig på den så blir det ett jäkla bökande där inne. Den trycker och sparkar då allt vad den har på höger sida vilket gör för jävla ont och inte fören man vänder sig om och lägger sig på vänster sida eller rygg så ger den sig och är nöjd.

Nu blir de te och smörgås, mums!!

Kommentera inlägget här :