Julhelgen

publicerat i Allmänt;

Nu har julen äntligen varit på besök och jag tycker det är mycket skönt att den är över för i år. I torsdags så var jag och Mats till Norrköping för att inhandla det sista klapparna. Men innan handlingen så tog vi en tur ut till mamma för att införskaffa en julgran. Fick pulsa runt i snön som stod oss upp till knäna och skaka av varenda gran vi gick förbi för att se om de var något att ha. Gick dock ganska så fort i år att hitta den "perfekta" julgranen, ca 45 min. Tur var väl det för inte var de kul att pulsa runt i -20 när man är en höggravid, 9kg tyngre kvinna med termobrallor som skär in lite här och där samt en jacka som stramar åt runt hela övre kroppen.

Väl färdiga så åkte vi till Norrköping för att hitta de sista klapparna och handling av lite julmat. Vi besökte även Jonas, Marre och lilla Hugo som kommit till världen två veckor innan. En liten kille som fick mitt hjärta att smälta, så bebis i magen efter nyår så får du nog ta och titta ut för nu orkar vi inte vänta längre.

Julafton blev lugn med de årliga julfikat hos Mats släkt där det bjöds på en massa gott!! Jag kan säga att de var nog första gången jag åt för två under den här graviditeten, mums för allt fikabröd!!
Jag cch Mats fortsatte ut till min mor vid två där det blev Kalle och sen en massa mat, julklappsutdelning och en lugn kväll med lite tv tittande och trevligt sällskap.

Gick upp tidigt på juldagen och åt frukost hemma hos mamma. Sen in till stan för att hämta Julius, börja med julmaten här hemma som skulle stå klar till 16.00 då Mats mamma med sambo, bror med familj skulle komma hit och fira jul. Som tur var hade vi knytis med mat så behövde inte göra allt själv, vilket var mycket skönt!
Det var fullt hus här fram till nio och när alla hade gått hem var jag helt slut. Jag och Mats gick ner och tog en bastu, Julius fick titta på en film i sitt rum.
Efter bastun så la jag och Mats oss i soffan och tvärdeckade framför ? , ja jag vet inte vad vi tittade på, han bara lägga ner huvudet så sov jag.

Söndagen har vairt seg trotts att jag och bror har bränt av några timmar ut i Julita hos min far, där vi firat yttligare lite jul. Men idag blev det ingen julmat vilket jag blev mycket tacksam för då de står mig upp till öronen nu. Farmor hade gjort smörgåstårta som jag misstänker att alla uppskattade lika mycket som jag!

Så efter allt farande och flängande den här helgen så blir det en skön hemmakväll framför tvn!!

Kommentera inlägget här :