Pepparkakshus

publicerat i Allmänt;

Nu har vi äntligen bakat färdigt vårat peppakakshus!! Började redan igår med mallen till huset, sen bakade jag ut och skar till fixade och gräddade delarna. Satte även ihop huset innan jag for ner till stan. Tanken var att jag och Julius skulle dekorera det igår men tiden rann iväg så jag gick och hämtade han tidigare från fritids idag för att göra allt klart.

Hade köpt nonstop och skumtomtar samt bomull som vi skule ha som snö. Kristyren fixade jag i morse då jag inte visste hur lång tid det skulle ta att göra, även lite torktid räknade jag med. Hämtade Julius vid ett och sen bar de hemåt för dekoration. Vi ( läs Julius) fixade och trixade med huset i nästan en timme. Jag hjälpt till med kristyren på godisarna och han satte dit dom, team work kallar jag det!

Här har vi resultatet =)



Kommentera inlägget här :