Längtar

publicerat i Allmänt;
Sitter här nu i soffan och kollar lite på reprisen va Let´s dance samtidigt som jag passar på att skriva några rader i bloggen. Har nu på förmiddagen passat på och städat hela lägenheten så nu doftar det fräscht i hela lägenheten.

Nu är det bara fyra timmar kvar tills Mats kommer hem. Längtar så otroligt mycket efter han. Känns som han har varit borta i en evigthet. Så nu är det snart dags att förbereda för kvällen middag och lite mys. Har tänkta att bjuda på bacon inlindad pannbiff med råstekt potatis och en kantarellsås och jag kan lova att allt kommer vara gjort från grunden.

Tänkte jag skulle försöka se om det går någon repris på Melodifestivalen också. Såg ju dock inte det igår utan fick nöja mig med att lyssa på radio i bilen påvägen hem från  Västerås. Känns inte alls som samma sak och jag är ju en av dom som bara måste se på det. Även om jag tycker att det börjar gå lite för långt nu när det gäller röstningen och alla dessa delfinaler. Tillslut tror jag att svenska folket kommer sluta rösta på det för  det är ju inte billigt att ringa in och rösta.
Även kvaliten på låtarna har ju försämrats, vi i Sverige måste komma med något nytt. Finns låtar som låter exakt lika som de gjorte för femtio år sedan.

Nej nu ska jag styra upp mig lite och börja förbereda middagen.

Kommentera inlägget här :