Sjukstuga

publicerat i Allmänt;

Usch vilken trist vecka vi haft här hemma. Jag har varit genom förkyld och sovit så fort Leia har haft sin vila. Har knapt gått utan för dörren så Leia har inte fått mycke stimulans de senaste dagarna. Har varit en riktig tråkmamma men svårt att göra nått när man mår skit och helst av allt bara skulle vilja sova. Tråkigt nog har Leia åkit på en förkylning nu så båda jag och hon går här hemma och snorar. Jag mår bättre med är fortfarande inte hundra och känner bara för att sova. Men finns mycket att ta igen här hemma efter några dagar med uppehåll. Är ju inte direkt så att mannen i huset tar tag i det. Tvätt, städ, ja allt har hamnat efter. Men från och med 1 mars blir de ändrig på att jag gör allt hemma. Då jobbar både jag och M så då får han fan se till och göra lite han med. Då tänker jag inför städ dag igen vilket jag tycker är super. De hade vi innan jag gick hem på föräldrarledighet och de funkade kanon. Alla hjälps åt med att  dammsuga, damm och moppa golv. Sen tvätt och småplock får man ju iallafall ta under veckan gång så huset inte förvandlas till ett bombnedslag.

Ska lägga mig en stund på soffan nu och vila innan Leia vaknar!

Kommentera inlägget här :