Hormoner

publicerat i Allmänt;

Jag trottsade blåsovädret och tog mig en promenad ikväll med. Så skönt att rensa huvudet efter en fullspäckad dag. Riktigt kämpigt var de idag att ta sig runt rundan jag brukar gå men så skönt att få känna att kroppen jobbar. Ska ta en ordentlig runda i morgon med tänkte jag både förmiddag och kväll. Har börjat slarva liten med förmiddags turen och slappar lite på den vilket inte är okej. Måste hålla kroppen igång för att inte lägga på mig. Många kanske tror att så lätt är de inte att lägga på sig men för mig är det så. Har dåliga värden på både sköldkörtlarna och hypofysen som styr dessa vilket gör att min kropp producerar för lite hormoner som styr ämnesomsättingen. Just nu så vill läkaren se om mina värden ändra sig något utav sig själv på 2 mån. Har inte resultatet blivit bättre efter nästa provtaginig så kommer jag medicineras för det. Finns både för och nackdelar med det och jag vet att man kan må riktigt dåligt av att öka värdena eftersom detta ligger i släkten och kommer i samband med att man har fått barn. Men kan vara värt de in längden då min kropp och jag kommer att må mycket bättre när värdena ökar. Nog svamlat om de här. Ska ta och gå upp en våning för att ställa mig i en varm dusch sen blir de sängen. Godnatt på er!!

Kommentera inlägget här :