Kryssningen...

publicerat i Allmänt;

I måndags åkte vi ju till Sthlm för en tur med Birka ute på Ålands hav =) Vi hade en riktigt trevlig resa med god mat och en glad 50åring som skulle firas. Vi började resan med att fixa i ordning oss till middagen. Det bjöds på röstbiff till förrätt, oxfilé till varmrätt och en hjortroncheesecake till efterrrätt. Allt smakade mycket bra och vi hade en riktigt trevlig middag. Precis innan varmrätten så kom kapten ner för att gratulera moster på hennes 50års dag och så fick hon en typ banderoll ( eller vad de nu heter) runt sig som det stog hedersgäst på. Sen togs det kort på dom tillsammans.

Efter middagen så blev det lite drinkar och dans för de andra. Kvällen rullade på ganska så fort och vid halv två så orkade jag inte längre. Jag gick upp för att sova och Mats kom strax där efter. Men det blev inte mycket sömn för mig. Mats snarkade som fan hela jävla natten och jag låg illa ( trotts en hytt med dubbelsäng )och hade en bebis som bökade.

Gick upp vid åtta för att fixa i ordning mig till frukosten och de kändes som jag hade festat hela natten. kroppen var helt slut och ja huvudet kändes jättetungt. Som om jag vore bakis. Mats fick jag upp vid kvart i nio oh ja han var lite sliten. Gick ner till frukosten och den smakade ljuvligt. Jag älskar frukost, kan sitta i flera timmar och bara njuta!

Resten av dagen gick lite segt trotts att vi var med på bingo och musikfrågesporten. Var hemma vid kvart i sju på kvällen och blev upphämtade av min käre lillebror som tagit körkort tidigare på dagen. Vilket mamma inte hade en aning om så hon blev glatt överraskad.

Är superstolt över min bror som lyckats tagit körkort. Han har haft de riktigt tufft genom både skola och på fritiden med sin läs och skrivsvårigheter. Nu fick han äntligen visa för alla att han också kan även om det har krävt en massa pluggande.

Vaknade vid halv tio idag och tog mig en lite promenad på förmiddagen. Åt en sen frukost och sen så fixade jag mig och gick till Mvc för kontroll. Allt såg bra ut, följer min kurva och bebisen hjärtslag låg på 140/min.

Har även hunnit med att baka lite matbröd och gjort cornflakesrutor som är så sjukgott och enkelt. Kan man ha både ha och bjuda på som kakor eller som godis nu till julen.


Kommentera inlägget här :