Nässjö

publicerat i Allmänt;

I helgen så tog vi en tripp ner till Nässjö för att hälsa på Mats far med fru. Bilresan dit gick jättebra, bra väglag  och vi var inte alls oroliga som så många andra var. Jag hade dock svårt att sitta bekvämt de först 10 milen och kände mig som en stor flodhäst i sätet när jag bökade runt med jacka och försökte hitta en så bekväm sittställning som möjligt. När vi kom fram bjöds det på fika och sen blev det lite häng i soffan och ta igen sig efter resan.

På kvällen bjöds det på en helt underbar middag. Fläskfilé överbakad med champinjoner, mozarella, cocktailtomater och fikon. Till det blev det klyftpotatis med rödvinsås och en sallad, mums vill jag lova!
Blev en trevlig kväll med mycket prat som rundades av runt 23.00.

Sov illa under natten och var uppe vid 04.00 för en kiss och då mötte jag Måns i köket som stod och fixade välling till sin lille kille. Somnade inte dirket om efter det utan låg och vred och vände mig. Gick upp vid halv åtta och vid nio åt vi frukost och sen bar de iväg på lite julmarknad nere på stan. Mycket trevligt och kallt, bet som sjutton i kinderna.

Hemresan gick också bra trotts att alla nyheter visade att de skulle bli snökaos. Vi märkte av lite på E4 innan Linköping där de blev lite kö men vi skulle ju ändå svänga av i Linköping för en lite tur på Ikea så de gjorde inte oss något. Blev endel saker handlat på Ikea men inte allt så vi ska dit nu efter nyår och köpa det sista innan bebisen kommer.

Var hemma runt halv åtta och möttes  av en skottad uppfart vilket glädje oss mycket då de fallit 1dm snö under dagen. Mycket uppskattat och vi ringde dirket och tackade Mats mor som vi misstänkte hade varit i farten.

Fick rosor av Mats för en vecka då vi firade ett års förlovning och de är fortfarande lika fina!



Igår så var jag ner på stan och träffade Mikaela och hennes 4 veckors bebis, Azalea.
Vilket vackert barn hon har fått. Helt otroligt att den lilla varelsen har legat inne i hennes mage.
Jag kan själv inte förstå att jag kommer sitta med en lite om 1½ mån. 
Men längtan är enorm och man vill inget hellre en att tiden ska gå fortare. 
Blev en fika på Kvarnen och en liten runda på stan. Mycket trevligt så de ska göras om här snart!
 

Här kommer en inte allt för bra bild på mig som är tagen igår innan jag skulle ner på stan.
V 34


Kommentera inlägget här :